Optimum - Beszéljük csak meg...

A jobboldal és a média találkozása

A jobboldali média terjeszkedése kicsiny Országunkban..

2017. április 12. - KMartin01

Azt hiszem minden elfogultság nélkül állíthatom, hogy a Magyarországi sajtó- és médiapiac nagy részét Orbán Viktorhoz köthető emberek uralják. Miniszterelnökünk nagyon jól tudja, ha uralja a sajtó minden szegletét nagy problémája nem lehet…

Sikerült kiviteleznie:

"Amiről Putyin csak álmodott, de sosem mert megtenni"

 

2014.06.03-án látott napvilágot egy hír, miszerint az online sajtó egyik kiemelkedő oldala az Origo.hu főszerkesztőjét elbocsájtották pozíciójáról. Az esetről a 444.hu számolt be legelőszőr, és többször kitérnek arra a lehetőségre, hogy a váltás hátterében politikai erőjáték lehet. A szerkesztőség nem értett egyet a döntéssel, és ők sem érezték biztonságban - teljesen érthetően - állásukat. Mellesleg nem kérték ki véleményüket sem az új főszerkesztő kiválasztásánál. Sálinger Gergő helyére Pálmai L. Ákos, az Origo Zrt. Televíziós és Webvideó üzletág irányítója került. Vaszily Miklós, az Origo Zrt. vezérigazgatója így reagált: „a főszerkesztő-váltás az integrált tartalom-előállítási stratégia megvalósításának érdekében történt.” 

Második állomás „eme nemes ügy” eléréséhez, mikor is Simicska összeveszett volt kollégiumi szobatársával Orbánnal. Mindez nyilvánvalóan következménnyel járt a milliárdos üzletember médiabirodalmában. Simicska nagy meglepetésére, benyújtották felmondásukat az ő irányítása alatt álló médiumok vezetői. Simicska mindezek után azt nyilatkozta, „kurvára meglepetésként érte” a dolog. A felmondók között találhatóak a Magyar Nemzet, a Lánchíd rádió és a HírTV akkori vezetői. Később már indulatosabban nyilatkozott: ,,árulásnak tartom, és mellbe vágott (…) bemegyek és kivágok mindenkit".


A Pesti Srácok is úgy értesült az érintettektől, hogy a lemondásról Simicska ellenében döntöttek, mert nem kívánnak részt venni a korábban Simicska által említett ,,totális médiaháborúban” és ,,180 fokos fordulatot téve” nem kívánnak szakítani az eddig képviselt szakmai és közéleti álláspontjukkal.
A lemondások előtt nyilatkozott egy érdekeset az Origónak:

„Orbán Viktornak csak a lojális média kell, a kritikai hangút és az ellenségest ezért ellehetetleníti.”

Majd 2015 szeptemberében a Napi Gazdaság eltemetésével, megindult az előbb említett laphoz hasonlóan kormány közeli Magyar Idők, mely a nyomtatott sajtóban és online is elérhetővé vált. Akkori beharangozójuk megállapította: „olyan űr támadt a hazai országos politikai napilapok piacán, amelyet reményeink szerint a Magyar Idők tud majd színvonalasan betölteni”. A lap szerkesztését pedig „konzervatív, hazafias, de európai szellemben” kívánják szerkeszteni. Sokatmondó, hogy az első számban a hírek mellett többek között egy Rogán Antal-interjú jelent meg.

Ezek után jött Habony Árpád és a frissen alapított médiafelületei. Elindult egy újabb kormányközeli médiabirodalom Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő Zrt. ingyenes terjesztésű hetilapja, a becsődölt Helyi Téma helyébe lépő Lokál, és annak online kiadása, a Lokál.hu. Miért is kormányközeli? A Modern Media Group felét Orbán Viktor titokzatos tanácsadója, Habony Árpád birtokolja, a másik felét pedig az a Győri Tibor, aki az előző ciklusban a Miniszterelnökség jogi ügyekért felelős vezetője volt. A Lokál mellett alakultak még az előzőhöz hasonlóan a Kormány által készített reklámokkal teletömött oldalak köztük a Ripost, a Faktor és a 888.hu.

2015 októberében a TV2 kereskedelmi csatornát sikerült megszereznie Andy Vajnának. Egészen zavaros ügy volt ez hiszen, Fonyó Károly cége, a Megapolis Media Zrt. kirúgta a TV2 két ügyvezetőjét, Yvonne Perla Dedericket és Simon Zsolt Jánost. Fonyó szerint a TV2 két napja már az övé volt, így az ügyvezetők nem adhatták volna el most Andy Vajnának, akinek a cége néhány órával később kiadott egy közleményt, hogy de bizony a TV2 az övék. A társaságnak este ügyfélpartija van egy budapesti belvárosi szórakozóhelyen.
Az előbb említett közleményben:
„A Magyar Broadcasting Co. Kft. a mai napon adásvételi szerződést írt alá a TV2 Média Csoport Kft. 100%-os üzletrésze és a CEE Broadcasting Limited alaptőkéjének 100%-át megtestesítő részvényei megszerzéséről…”


Persze mentek a találgatások, mi szüksége volt Andy Vajnának Magyarország második legnagyobb kereskedelmi csatornájának megvásárlására?! A válasz egyszerű: az új jobboldali, kormányhoz kötődő médiabirodalom építésének és megerősítésének egy részét Andy Vajnára bízhatták.

Decemberben pedig eladták az Origót, országunk egyik leglátogatottabb híroldalát. Az egyik félről a Magyar Telekom, míg a másik oldalról a New Wave Media Kft. A pénzügyi ügylet a 100%-os tulajdoni jogról szól, mintegy 4,2 milliárd forint értékben. A kérdés már csak annyi, hogy a New Wave melyik kormány közeli ember érdekeltségéhez tartozhat. A válasz nem más, mint Szemerey Tamás, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvére.

Egy hatalmas állomás következik, mely az egyik legnagyobb felháborodást váltotta ki az országban, a sokak által kedvelt, baloldalinak mondott, Népszabadság napilap felfüggesztése. Az újság a Mediaworks Zrt. tulajdonában állt. A hírek alapján egyáltalán nem értesítették a szerkesztőséget előre erről a megdöbbentő lépésről. A Mediaworks azt írta, a jelenlegi üzleti modell működtetésével a Népszabadság a teljes cégcsoport eredményeit negatívan befolyásolja. Találgatások szerint, a Mediaworks-nek is kormányhoz közeli tulajdonosa lehet, és hogy céljuk a regionális média kézbe vétele. Ennek volt köszönhető a Pannon Lapok Társaságának megvásárlása, hiszen e társasághoz tartoztak a 13 megyei napilap kiadásának jogai.

Előző év októberében, az előbb említett Mediaworks 100%-os tulajdonrészét megvásárolta az Opimus csoporthoz tartozó OPIMUS PRESS Zrt. Jön a meglepetés, ja nem... „Mészáros Lőrinc jelenléte két nagyobb, az Opimushoz kerülő mezőgazdasági cégbeli érdekeltségei erősítik, a Csabatáj és Hidasháti Zrt.-kben jó eséllyel a sor végén szintén ő vette kezébe a gyeplőt. Emellett az Opimus győri építőipari cégében, az Euro Generálban is két közeli Mészáros ember lett a vezető, a már említett Csík mellett Schmidt Zoltán. Ő Mészáros családi cégének, a felcsúti Fejér-Bál Zrt-nek is az ügyvezetője.”

November végén megszűnt az utolsó, egész országban elérhető kereskedelmi rádió, a Class FM. Nem kapták meg a frekvenciaengedélyt így már csak digitálisan hallgatható az a rádió, mellyel addig a rádiózók nagy része ébredezett. Ezáltal a közrádiókon kívül, nem maradt olyan független rádió mely az egész országban fogható lenne.

Decemberben végül (eddig), Orbán Viktor jó barátja  alias Mészáros Lőrinc megvásárolta az addig Széles Gábor tulajdonában lévő Echo TV-t. Széles azzal magyarázta a tranzakciót, hogy a magyar buszgyártásban szeretne vezető szerepet vállalni, hogy néhány év múlva ne legyen kérdés milyen járműveket vásároljanak a hazai társaságok.

Talán zárásként megemlíthetem a 444.hu által készített interjút, melyben Mészárost kérdezik új csatornájával kapcsolatban. Mindenek előtt:

"Jó tévét szeretne", amire a Fidesz majd támaszkodhat a kampányban.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://optimum.blog.hu/api/trackback/id/tr4812417825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.04.12. 06:05:26

Atya Isten, nem minden média liberális??? De hisz ez diktatúra!!!