Optimum - Beszéljük csak meg...

Megoldás a menekülthelyzet EU szintű kezelésére

2020. február 18. - KMartin01

Képtalálatok a következőre: európai menekültválság

 

Európai Unió menekültügyi rendszer:

Annak megakadályozásához, hogy különböző európai politikusok a saját hatalmi céljaik elérése érdekében a menekültügyi problémák szándékos félrekezelésével számukra kihasználható társadalmi válságokat idézhessenek elő, kulcsfontosságú a menekültügyi problémák kezelését a tagállamok szintjéről az Európai Unió felelősségi szintjére helyezni. Ennek érdekében alapvető változtatásokkal egy új Európai Uniós menekültügyi rendszert kellene létrehozni Sigmar Gabriel és Frank-Walter Steinmeier javaslatai alapján.


Európai Menekültügyi Alap:

Az Európai Menekültügyi Alap egy a tagállamok által a GDP-jük arányában folyamatosan feltöltött felülről nyitott pénzügyi alappá változna. Ebből az alapból kerülne kifizetésre minden a menekültekkel kapcsolatban az Európai Unió és a tagállamok szintjén keletkező kiadás, a tengeren hánykolódó menekültek kimentésétől és az embercsempészek elleni harctól a befogadóállomások létrehozásán és fenntartásán át az elfogadott menekültkérelmű személyeknek a tagállamok társadalmába való integrációjáig. Így az Európai Menekültügyi Alap költségvetési kerete nem kerülne előre meghatározásra, hanem a havi kiadások alapján az Európai Unió tagállamai a saját költségvetéseikből finanszíroznák az alap működését. A befizetési kötelezettségeknek a tagállamok GDP-je alapján való arányos elosztása pedig igazságos teherviselést biztosítana minden tagállam számára, miközben a menekültekkel kapcsolatban anyagilag leginkább terhelt Olaszországgal és Görögországgal is biztosított lenne a szükséges szolidaritás.

Menekültkérelmek:

Menekültkérelmet kizárólag az Európai Unió felé lehetne beadni, a menekültek nem választhatnának a tagállamok között annak beadása során. A menekültkérelmek elbírálását az Európai Unió szakemberei végeznék, egy egységes uniós menekültügyi szabályzat alapján. Az egységes uniós menekültügyi szabályzat a menekültekkel kapcsolatos költségek egységesítését is biztosítaná a tagállamok között, a befogadóállomásokon várakozó menekültek ellátásától a társadalmi integrációk során adható segélyekig.
Az Európai Unió tagállamai a társadalmi-gazdasági rendszerük egymáshoz viszonyított arányában kötelezően elosztanák egymás között az elfogadott menekültkérelmű személyeket, és a menekültek nem választhatnának abban sem, hogy mely Európai Uniós tagállam társadalmába kerüljenek integrációra.
A kötelező kvótarendszernek és az egységesített menekültügyi szabályzatnak a célja az, hogy az Európai Unión belüli vándorlások megszűnjenek, lévén a menekültek számára a tagállamok közötti további utazgatásoknak már semmilyen haszna nem lesz.

Befogadóállomások:

Az Európai Unió folyamatosan venné át a tagállamokban már meglévő befogadóállomásokat és újakat is létesítene, amelyeket az egységes uniós menekültügyi szabályzat alapján működtetne, az Európai Menekültügyi Alapból finanszírozva a menekültek számára a szállástól az élelmiszerellátáson át az egészségügyi szűrésig mindent, és a befogadóállomások fenntartásával kapcsolatos minden egyéb költséget is a szemétszállítástól az őrzés-védelmen át a környező települések megerősített rendőri jelenlétéig.
Az Európai Unió területére érkező vagy épp a Földközi-tengerről kimentett menekültek a legközelebbi regisztrációs pontra kerülnének elszállításra, ahonnan az adataik felvétele után egy befogadóállomásra kerülnének továbbszállításra, ahol a menekültkérelműket beadhatnák és annak elbírálását helyben megvárhatnák. A menekültkérelmek beadásához minden befogadóállomáson működne egy Európai Uniós menekültügyi kirendeltség.
A befogadóállomások a tagállamok között a lakosságszámok alapján lennének arányos elosztva, de a befogadóállomások létrehozásába az Európai Uniós tagságra pályázó országok is bevonásra kerülnének. Mivel az Európai Menekültügyi Alapba az uniós tagságra pályázó országoknak értelemszerűen nem kell befizetniük, viszont közben a menekültekkel kapcsolatos minden kiadásuk az alapból kerülne finanszírozásra, így az uniós tagságra pályázó országok a náluk várakozó menekültekkel a saját gazdaságukat erősíthetnék a befogadóállomások létrehozásától a menekültek fogyasztási cikkekkel való ellátásáig, több ezer várakozó menekült esetében már a GDP-ben is megjelenő mértékben. Ezzel a várakozó menekülteket egyenletesen lehetne európai szinten elosztani, és közben az uniós tagságra pályázó országok is anyagi támogatáshoz juthatnának a gazdaságuk fejlesztéséhez. Az elfogadott menekültkérelmű személyek pedig a kötelező kvótarendszer alapján a befogadóállomásokról automatikusan abba a tagállamba kerülnének, ahol a társadalomba való végleges integrációjuk megtörténik majd.


Biztonságos országok:

Az egységesített uniós menekültügyi szabályzat a biztonságos származási országokat is meghatározná, és amelyekből az Európai Unióba nagy létszámban érkeznek menekültként állampolgárok, azok területén az Európai Menekültügyi Alap finanszírozásában egy-egy nagyobb kapacitású befogadóállomás létesülne. A biztonságos származási országok állampolgárai az Európai Unióban való regisztrációjukat követően automatikusan visszaszállításra kerülnének a származási országukban létrehozott befogadóállomásra, ahol az Európai Unió szakemberei gyorsított eljárásban bírálnák el a menekültkérelmeiket. Ennek célja, hogy az Európai Unió menekültügyi rendszerét pusztán anyagi haszonszerzésből kihasználni szándékozó személyek automatikusan kitoloncolásra kerüljenek, és a származási országukban várják meg a valószínűleg elutasító határozatokat, viszont közben a köztük lévő valódi menekültek is biztonságban lehessenek, és az elfogadott menekültkérelmű személyek ugyanúgy az Európai Unió egyik tagállamának társadalmába kerülhessenek integrációra.

 

Munkavállalás:


A háborús övezetekből érkező menekültek között rengeteg a komoly szakértelemmel rendelkező személy, akik minimális támogatással szinte azonnal integrálódni tudnának egy-egy tagállamba, ezért minden befogadóállomáson Európai Uniós munkaügyi kirendeltség működne, közvetítve a menekültek és a tagállamok munkaügyi rendszerei között. Az elfogadott menekültkérelmű személyek választhatnának, hogy menekültként szeretnének az Európai Unióban maradni, vagy egyszerű munkavállalóként. Bár munkavállalóként elesnének a
menekültügyi juttatásoktól, viszont egy munkavállaló bármelyik uniós tagállamban szabadon vállalhatna munkát, amennyiben abból a tagállamból egy vállalkozástól konkrét állásajánlatot kap a befogadóállomás Európai Uniós munkaügyi kirendeltségén keresztül. Mivel az elfogadott menekültkérelmű személyek nem választhatnának abban, hogy menekültként mely uniós tagállam fogadja be őket végleg, így a munkavállalói státusz nagyobb szabadságot biztosítana a menekülteknek, és közben a menekültek integrációjával kapcsolatos költségek is
csökkenthetők lennének, a különböző európai vállalatok pedig a legjobb szakemberek között tudnának válogatni.


Európai Uniós külpolitika:

A közös cselekvéshez a menekültügynek a tagállamok szintjéről az Európai Unió felelősségi szintjére való helyezésével csökkenteni lehetne a tagállamokban lévő társadalmi frusztrációt, a menekültügy kezelésének horribilis költsége pedig az Európai Menekültügyi Alapon keresztül minden uniós polgár számára átlátható módon megismerhető lenne, elősegítve az Európai Uniónak a válsággócokban való sokkal erőteljesebb beavatkozását gazdasági és katonai téren is, a menekültügy tüneti kezelése helyett immár a problémák valódi megoldása érdekében.

A bejegyzés trackback címe:

https://optimum.blog.hu/api/trackback/id/tr9015480212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sir Galahad 2020.02.18. 22:24:55

Ez a megoldási javaslat a régi kvótarendszer felfrissítése. Ezért ezt ugyanúgy nem fogja elfogadni a tagállamok egy jelentős része, mint a régit. Szerintem érdemesebb valami új dolgot kitalálni, mint a régit újra és újra erőltetni.

megvagyhadnagy 2020.02.18. 22:46:11

"A háborús övezetekből érkező menekültek között rengeteg a komoly szakértelemmel rendelkező személy, akik minimális támogatással szinte azonnal integrálódni tudnának egy-egy tagállamba, ezért minden befogadóállomáson Európai Uniós munkaügyi kirendeltség működne, közvetítve a menekültek és a tagállamok munkaügyi rendszerei között."
Ez így kijelentő módban????? A nap, a hét, a hónap, az év, az évtized, az évszázad, az évezred vicce. Ezek ott Brüsszelben tényleg háttal ülnek a TV-nek. Amíg ilyen, a valóságtól elrugaszkodott hülyeségeket próbálnak a tagállamok és a választók torkán lenyomni, addig semmi esély a megegyezésre. És ez így is van rendjén.

MEDVE1978 2020.02.19. 21:40:55

Ez borzasztó. Mármint az, hogy öt éve ugyanezt a hülye javaslatcsomagot próbálták leerőltetni az EU tagországok torkán. A teljesség igénye nélkül, hogy miért ordas baromság:
- Az Európai Menekültügyi Alap egy a tagállamok által a GDP-jük arányában folyamatosan feltöltött felülről nyitott pénzügyi alappá változna. > ezt hívják bianco csekknek. Felülről nyitott, tehát bármeddig elszállhat. Menedzsment szempontjából rémálom, mert a szektorban dolgozó szociálisan érzékeny segítők korlát nélkül bármennyi pénzt belenyomnának egy ilyen rendszerbe.
"Az egységes uniós menekültügyi szabályzat a menekültekkel kapcsolatos költségek egységesítését is biztosítaná a tagállamok között, a befogadóállomásokon várakozó menekültek ellátásától a társadalmi integrációk során adható segélyekig." Fú, de jó lenne. Ja várjunk csak, a németeknél 300-600 EUR-t kap egy menekült havonta és jóval több juttatást, mint mondjuk Magyarországon. Ha ezt egységesítenék, akkor hol lenne a közös nevező? Aztán meg jönnek az olyan kellemes kérdések, hogy mi van a román, bolgár, horvát, magyar, szlovák stb. nyugdíjassal, aki egy olyan világban ébred, ahol Abdul menekültként több pénzt kap, mint ő, aki melózott 50 évet. Biztosan az ezt jóváhagyó kormányokra fog szavazni.
Persze papíron ez nagyon jó megoldás, mert valóban megszüntetné a jóléti célú menekültvándorlást az unión belül, viszont megsokszorozná a kiadásokat.
Természetesen az egész szemérmesen hallgat arról, hogy ha egy migráns eléri az EU határát, akkor irtó nehéz megszabadulni tőle. Németország tele van olyan migránsokkal, akik megjöttek, nem kaptak sem menekülti, sem oltalmazotti, sem megtűrt státuszt, viszont nem tudták kitoloncolni őket. Tehát az egész menekülteljárás lényegét veszíti, Németországban 2019-ben kb. 250 ezer olyan ember élt, akit ki kellett volna toloncolni, viszont valami miatt ezt nem tudták megvalósítani. Emellett kb. 50 ezer embert tudnak ténylegesen vagy kitoloncolni vagy rábírni az önkéntes távozásra.

Biztonságos országok: ebben sem volt és nem is lesz konszenzus.

"A háborús övezetekből érkező menekültek között rengeteg a komoly szakértelemmel rendelkező személy, akik minimális támogatással szinte azonnal integrálódni tudnának egy-egy tagállamba"
Ez finoman szólva csúsztatás, csúnyán szólva sima hazugság. Németországban, ami talán a legjobban integrál, a menekültek 35%-a dolgozik egyáltalán, 5 évvel a menekülthullám után. Ez a liberális és egyértelműen migránsbarát die Zeit adata. www.zeit.de/politik/deutschland/2019-06/fluechtlinge-integration-arbeitsmarkt-sprachkurse-wohnungen-daten#wie-viele-gefluechtete-haben-einen-job

Máig emlékszem egy youtube videora, ami még akkor készült, amikor 2015-ben az első migránsok lerohanták Görögországot és éppen egy görög férfi birtokán mentek keresztül. A férfi próbálta kérni őket arra, hogy menjenek az úton, 50 méterrel arrébb, de szartak rá. Már akkor próbálkoztak a német politikusok azzal, hogy a fenti kamu szöveget - sok a képzett migráns - elhintsék. Az említett youtube videó alá egy német bekommentelte, hogy "Vorsicht die Artztingenieure kommen!" Ez kb. annyit jelent, hogy vigyázat jönnek az orvosmérnökök!